فروش فایل

مبانی نظری مد و تاثیر شیک پوشیدن در زندگی

پنجشنبه, ۱ اسفند ۱۳۹۸، ۰۹:۳۳ ب.ظ

روانشناسی مد ، هویت و صنعت مد
بزرگسالان جوان که به دنبال هویت خود هستند و صنعت مد از آن چه می کند

مشاغل خانگی ، 2005
27 صفحه ، درجه: 1.7

 
CW CATHARINA BEHLMER (نویسنده)
عصاره

محتوی
1. مقدمه
1.1. چگونه به سؤال پاسخ دهیم

2. تعاریف کلی
2.1. اصطلاح حالت
2.2. جنبه های روانشناختی مد
2.3. بازاریابی مد

3. فرهنگ و مد جوانان
3.1. خود کشف و خودنمایی - با مد خود را نمایندگی می کنیم -
3.2. رهبران نظر
3.3. شناخت در گروه
3.3.1. گروه همکار
3.4. تقلید
3.5. شورش علیه خانه والدین

4- مد جوانان و صنعت نساجی سودآور
4.1. پذیرش
4.2. قدرت خرید جوانان مدرن
4.2.1. نمونه ها / داده های آماری

5- گردش مالی صنعت نساجی و پوشاک آلمان

6. فرصت های صنعت پوشاک

7. خلاصه

کتابشناسی و منابع
I. ادبیات
دوم منابع

ضمیمه

مقالاتی از اینترنت و روزنامه 1

1. مقدمه
"بت پرستی زیبایی ادامه خواهد یافت

تا زمانی که مردم و مد وجود دارد ،

و موعظه های جدید همیشه به منبر خواهند آمد ،

تا خود و طرح هایشان را تولید کنند. "

(اشپیگل ، 29/2005)

مد یک پدیده جذاب در جامعه ما است. "این ظاهر روزانه ما را شکل می دهد و بیانگر ارزش ها است." (هرمنز ، 1991) ما می توانیم تأثیر مد را در همه جا ، چه در زمینه های زندگی و چه در زمینه های تولید مشاهده کنیم.

قابل توجه ترین ویژگی مد نوسانات آن است. مد با تغییر مداوم ، با تلاش مداوم برای چیز جدید مشخص می شود.

تغییر در مد را می توان در مناطق مختلف زندگی و تولید مشاهده کرد. چند سال پیش ، مدل موهای "Fokuhila" "در" بود ، امروز فرهای طولانی است و روز بعد فردا سرهای طاس یا عمامه ها است. آنچه "شیک" است تقاضا است ، مصرف و خریداری می شود. این تغییر سریع است و بنابراین اغلب برای مصرف کننده مبهم است.

منطقه کلاسیک مد لباس است. در اینجا تغییر مد به ویژه با تغییر مجموعه های فصلی از طرف صنعت پوشاک و طراحان مد ترویج می شود. مد لباس تمرکز علاقه عمومی است. این مجله ها و پوسترها را از همه نوع تزئین می کند و به طرق مختلف توسط ستارگان رسانه قابل مشاهده است.

شگفت آور است که به طور خاص ، نوجوانان مایل به اتخاذ یا تقلید از هر نوع لباس جدید برای مدت کوتاهی هستند.

این اثر بحث خواهد کرد که چرا تأثیر روانشناختی مد بر جوانان در جامعه ما اینقدر خوب کار می کند ، آنچه که افراد جوان فکر می کنند می توانند در تقلید از مد ، آنچه را که تجربه می کنند ، مطابق قوانینی که انجام می دهند و آنچه انجام می دهند پیدا کنند. صنعت مد سزاوار آن است.

1.1. چگونه به سؤال پاسخ دهیم
این اثر به روش زیر ساختار یافته است. ابتدا تعریفی از مد را به طور کلی و از دیدگاه روانشناختی ارائه می دهم ، به دنبال آن دو توضیح در مورد چشم اندازها - روانشناسی و اقتصاد - در مورد پدیده مد ، برای نزدیک تر شدن توضیحی برای جذابیت جوانان با مد. علاوه بر این ، نگاهی به توسعه فعلی صنعت پوشاک و مد گرفته شده است ، که در نهایت رفتار شیک جوانان نیز به آن بستگی دارد.

در برابر این زمینه که مد دموکراتیک است و همیشه همه جانبه است ، باید بار دیگر تأکید کرد که روند ایجاد مد به قدری درهم تنیده و متنوع است که نمی توان اجبار این اصطلاح را به ابعاد ثابت توضیحات و تئوری ها غیرممکن کرد.

2. تعاریف عمومی اصطلاحات
آرنولد هرمنس (1991) در "دفترچه راهنمای بازاریابی مد" بر ویژگی های "محصولات وابسته به پدیده مد [زیرا آنها شرایط مختلفی در بازار هستند تا محصولات مستقل از مد" تأکید می کند.

بگذارید نگاهی دقیق تر بیندازیم که منظور از این شرایط دیگر چیست و حوزه های ویژه فعالیت آنها را تشکیل می دهد.

2.1. اصطلاح مد
بررسی روانشناسی مد در ابتدا نیاز به باریک بودن مفهومی اصطلاح مد دارد ، زیرا تعاریف مفهوم مد در ادبیات مربوط به مد تفاوت زیادی دارد.

در قسمت بعدی این کار ، من منحصراً با مد لباس سروکار خواهم داشت و تمام اشیاء دیگر ، روندها و غیره را که در معرض تغییر مد نیز هستم ، کنار خواهم گذاشت.

من می خواهم بخش عمده ای از تعریف مد هرمنس را در اینجا به عهده بگیرم ، زیرا فکر می کنم در این کار واضح و مناسب است و در مقابل تعصبات گسترده موضع گیری می کند که مد فقط "پوسته بیرونی انسان" است (König، 1999) است.

هرمانس می گوید: "اساسا طبیعت نسبتاً کوتاه مدت است و مرتباً با مد جدیدتر و متفاوت تر جایگزین می شود. (هرمنز ، 1991) این بدان معناست که مد امروز که در خیابانها دیده می شود می تواند فردا جایگزین شکل جدیدی از مد شود ، اگرچه می خواهم خاطرنشان کنم که از نظر من همیشه تمایزی وجود ندارد [1] مد. باید با یک مد جدید دست به دست هم بدهد.

از اینجا می توان بلافاصله مشخص شدن مد از سبک تأیید کرد. این سبک یک نمایش یکنواخت و مشخص از یک دوره است ، بنابراین نباید با مد کوتاه مدت اشتباه گرفته شود ، که دائماً خواستار نوسازی است.

هرمنس توجه این واقعیت را به خود جلب می کند که مفهوم مد در ادبیات علمی هم از رویکرد تأثیر گرا (سیمل ، Evers) و هم از رویکرد علت گرا (رابینسون ، کنیگ) مورد توجه قرار می گیرد. تعریف هرمان هر دو رویکرد را در بر می گیرد و چرخه پدیده های مد را به خوبی توصیف می کند: "مد به معنای تغییر در سبک زندگی و عادات مصرف بخش های وسیعی از جمعیت است که ناشی از پیگیری انسانها برای انصراف و سازگاری است ، که پس از مدت معینی با روش جدید جایگزین می شود. تغییر می تواند از بین برود. "(هرمنز ، 1991) بسیاری از مناطق زندگی و محصولات تحت تأثیر مد قرار دارند. در ادامه این کار می خواهم خودم را محدود به مد لباس در بزرگسالان جوان کنم.

در این کار ، اصطلاح بزرگسالان به افراد گروه سنی 14 تا 27 سال اطلاق می شود. (در طول کار من ، از اصطلاحات بزرگسالان مترادف با اصطلاحات نوجوانان یا نوجوانان برای جلوگیری از تکرارهای تکراری استفاده خواهم کرد.)

بگذارید ابتدا به دیدگاه روانشناختی مد بپردازیم.

2.2. جنبه های روانشناختی مد
"یک روانشناسی مد می خواهد تجربه و رفتار مد را توصیف و توضیح دهد [...] به اثرات مد بر تجربه افراد و منظم بودن قابل مشاهده در رفتار لباس آنها علاقه مند است." (Friedmann & Rosenstiel، 1991) یکی می خواهد توضیح دهد. چرا مد به سرعت در حال گسترش است ، به ویژه در بین نوجوانان در کشورهای صنعتی ، و چرا جوانان می توانند از این پدیده مد خیلی شیفته شوند ، باید انگیزه ها و انگیزه های جوانان را پیدا کرد که باعث می شود بخش بزرگی از کار خود را انجام دهند. وقت آزاد و پول موجود برای سرمایه گذاری از این طریق.

روانشناسی مد عمدتا به سه حوزه نگاه می کند (اسپرول ، 1985). اول ، رهبران افکار مد ، دوم ، افزایش شیوع مد در بین مصرف کنندگان ، در گروه های مختلف اجتماعی و سوم ، انطباق مد در گروه های اجتماعی. دقیقاً این بدان معنی است که برای جوانان و مصرف مد آنها پس از نگاهی کوتاه به بازاریابی مد توسط این صنعت ، با جزئیات بیشتر در ذیل موضوع 3 (بعداً در متن) مورد بررسی قرار می گیرد.

2.3. بازاریابی مد
برای درک سایر ارتباطات ، باید نگاهی کوتاه به بازاریابی مد توسط صنعت مد در اینجا انجام شود. اول از همه ، در مورد ظهور بازاریابی مد ، سپس در مورد منافع صنعت مد و سپس در مورد چگونگی عملکرد آن است.

صنعت مد در سالهای پس از جنگ جنگ جهانی دوم سرچشمه گرفت. مردم لباس های زیبا و شیک می خواستند. آنچه صنعت معقول و منطقی تولید کرد ، از بین رفت. در دهه 50 میلادی میل به لباس بیشتر شد. اما قبلاً در دهه 1960 تولیدکنندگان لباس باید فهمیدند که این بازار بیشتر و بیشتر اشباع شده است و آنها مجبور بودند آن را با "بازاریابی" طراحی کنند. (هرمان ، 1991) مد به عنوان ابزاری برای بازاریابی بسیار مناسب به نظر می رسید. وی ادامه داد: "مردم برای اطمینان از پذیرش پذیرش [2] ، که همیشه تقاضای تقاضا را داشت ، آگاهانه از مد استفاده کردند . در جایی که دیگر نیازی نبود ، آرزوها باید بیدار شوند. " (هرمن ، 1991)

این دستور العمل ساده امروزه هنوز معتبر است و توسط طراحان مد و متخصصان بازاریابی مد بسیار سخاوتمندانه استفاده می شود ، به طوری که فقط در آشپزخانه مد جوش می آید. و جنبه مهمی از مد امروز ، که در آن "افزایش فزاینده اجتماعی به" جوان نگاه داشتن "و" جوان ماندن "" [3] نقش مهمی ، فرهنگ جوانان و رفتارهای مد روز و آگاهی از مد روز به طور فزاینده ای ایفا می کند.

3. فرهنگ و مد جوانان
این دستور العمل برای دستیابی به جوانان و جامعه فرهنگ ما که برای جوانان به عنوان یک ایده آل تلاش می کند تقریباً کامل است.

جوانان به دنبال هویت خود هستند که این امر با ابراز تمایل شدید به ابزار جدیدی برای طراحی خویشتن است. همه وسایل طراحی زیبایی شناختی و زیبایی بیان استقبال می شود و مد روز تغییر می کند نیاز آنها به بیان خود را برآورده می کند. علاوه بر این، اهمیت رشد می کند از خود بیان، به عنوان آنها "بسیار [محدود] تاثیر اجتماعی اثر دارد." در تمام زمینه های دیگر (تابستان و باد، 1988) بنابراین افراد جوان در یک "حالت فعال" آشکار رفتار [4] ، در نتیجه "انتشار مد روز" حمایت از ،

برای توسعه مد ، مسلماً موارد زیر باید اعمال شود: جوانان ابتدا همه چیز جدید را در نظر گرفته و امتحان می کنند ، به همان اندازه که ممکن است برای افراد مسن تعجب آور و تکان دهنده باشد. اما از آنجا که بیشتر مردم تلاش می کنند جوان و تازه بمانند ، ویژگی های فردی از مد جوان را به دست می گیرند. بنابراین ، شعار این زمان "از پایین به بالا" [...] (مولر استیندل 1997) است که به معنای جهت روشن توسعه مد ، همیشه از جوان تا افراد مسن است.

حال این سؤال پیش می آید که چرا به وجود می آید ، مردم چه نوع اثراتی را می خواهند به آن دست یابند و در واقع به آن دست می یابند. برای پاسخ به این سؤال ، فاکتورهای مهم فردی که در انتخاب لباس و مصرف مد روز نوجوانان مؤثر است ، اکنون باید با جزئیات بیشتری مورد بررسی قرار گیرند.

3.1. خود کشف و بیان خود - با مد ، خود را نمایندگی می کنیم -
"با لباس به خود و دیگران می پردازیم. لباس در هویت ما و همچنین در روابط ما با همنوعان ما نقش اصلی دارد. او با کمک لباس می تواند هویت یا خودپنداره خود را همانطور که هست و یا دوست دارد چگونه باشد ارائه دهد. سپس مردم این لباس را با لباس خود در معرض دید عموم قرار می دهند. لباس به عنوان یک وسیله ارتباطی خدمت می کند.

طراحی خود ، که به عنوان "خودسازی" نیز شناخته می شود ، فضایی بزرگتر در جامعه ما به خود می گیرد. در تمام اقشار درآمدی ، هر فرد سعی می کند با استفاده از سبک های لباس از پیش تعیین شده بیرونی خود را به گونه ای زیبایی شناسانه تزئین کند که فکر می کند در حال ابراز نگرش ها و دیدگاه ها یا شیوه زندگی خود است.

بسیاری از مطالعات (دیویس و لنون 1985) به این شکل از تصویر نمادین لباس و خودپنداره پرداخته اند ، که بیانات گفته شده توسط سامر و باد (1988) را تأیید می کند.

Sommer & Wind (1988) نوشت که مردم "به طور کلی به دنبال لباسهایی هستند که با نگرش شخصی یا هویت نقش آنها مطابقت داشته باشد." لباس نه تنها باید به همتای داستانی تصویری از خودمان نشان دهد ، بلکه از خود ما نیز استفاده می کند. لباس همچنین دارای یک "تأثیر گذار بر ما" است. (هرمنس ، ص 74) از منظر شناختی - روانشناختی ، ما دانش خود را می سازیم ، که ما به صورت اطلاعات مربوط به خود ، که از آن خودپنداره ما ناشی می شود ، پردازش می کنیم. می توان فرض کرد که بنابراین خود ایده آل تأثیر زیادی در نحوه لباس پوشیدن خودمان دارد (هرمانز ، 1991)

اگر کسی این نتایج را در مورد رفتارهای مربوط به لباس نوجوانان اعمال کند ، مشخص می شود که آنها لباس هایی را انتخاب می کنند که به آنها کمک می کند تا هویت خود را در شکل ، عینیت و ارائه قرار دهند.

هویت جوانی باز است و می خواهد در جریان روند شکل گیری هویت تثبیت شود. بر این اساس ، جوانان حس قوی مد دارند ، زیرا اکنون مد گزینه های مختلفی را برای ابراز تعلق یا تمایز بین بزرگسالان و گروه های دیگر که احساس نمی کنند متعلق به آنها هستند ارائه می دهد.

جوانان چیزهای زیادی را که بازار به عنوان "در" ارائه می دهد ، می پذیرند. آنها غالباً "ثابت از مد" هستند و رفتن با هر مد می تواند به عنوان بیان "جستجوی" و "عدم اطمینان" آنها تعبیر شود.

با این حال ، باید در زیر توجه داشت که خودپنداره فقط ویژگیهای شناختی و نه عاطفی نفس را در بر می گیرد. بر این اساس ، روانشناسی مفهوم عزت نفس را فراهم می کند. احساسی که منشأ انگیزه انسانی است.

به این معنا ، احساس ادراک به عنوان یک ظاهر جذاب از ارزیابی زیبایی شناختی لباس ناشی می شود. بنابراین انسان از لباس برای مطابقت با یک نقش استفاده می کند و به عنوان یک شخص در این نقش درک و تأیید می شود.

[...]

  • مهرشاد احسانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی