فروش فایل

چرا افراد در پیری ناگهان بدخواه می شوند
توسط کریستین لوول
مشاجره روزانه: برخورد با افراد پیر و ناله می تواند برای اعضای خانواده یا مراقبان سالمندان بسیار استرس زا باشدمشاجره روزانه: برخورد با افراد پیر و ناله می تواند برای اعضای خانواده یا مراقبان سالمندان بسیار استرس زا باشد
مشاجره روزانه: برخورد با افراد پیر و ناله می تواند برای اعضای خانواده یا مراقبان سالمندان بسیار استرس زا باشد
سن برای همه خفیف نیست: سالمندان اغلب بدخواه یا پرخاشگر می شوند. علت تغییر شخصیت اغلب زوال عقل است.

VM هر گونه کلمات بد، به دلیل طعم قهوه نمی شود یا ملحفه اشتباه مطرح شده است: بستگان سالمندان گاهی اوقات تعجب می کنم چرا آنها در یک بار بد خو واکنش نشان می دهند، مشکوک یا حتی تهاجمی. اختلافاتی بوجود می آید که در واقع به نظر برطرف شده است. سالها درگیری زیر شکنجه ممکن است باعث شود افراد مسن به جوان ترها توهین کنند.

در صورت نیاز به مراقبت از فرد مسن دشوار است و همیشه استدلال وجود دارد. اما این رفتار از کجا آمده و چگونه بستگان می توانند با آن برخورد کنند؟

کریستین سوونسکی ، متخصص پرستاری ، از Kuratorium Deutsche Altershilfe در کلن می گوید: "اگر چنین رفتار پرخاشگرانه رخ دهد ، به طور ناگهانی یا فزاینده ای ، بستگان باید ابتدا بدانند که چه چیزی در پس آن است." تعدادی از دلایل جسمی ، روانی یا اجتماعی می تواند علت آن باشد.

"به عنوان مثال ، غالباً غافل می شود که افراد مسن در معرض درد قرار می گیرند ، بعضی اوقات آنقدر گسترده هستند که نمی توانند دقیقاً در کجا بگویند. اگر از بیماری مزمن مانند روماتیسم رنج می برید ، گاهی اوقات این درد جدی نمی شود. " بنابراین او به پزشک توصیه می کند که چگونه این درد را درمان می کند.

رفتار پرخاشگرانه: سرسختی یا شروع زوال عقل
تغییرات تهاجمی در رفتار نیز علائمی است که می تواند با زوال عقل رخ دهد. سوینسکی می گوید: "به خصوص در ابتدای زوال عقل ، هنگامی که مردم متوجه می شوند که آنها فراموشی می کنند و دیگر نمی توانند راه خود را پیدا کنند ، این می تواند منجر به سرزنش و سوء استفاده شود."

پروفسور ولفگانگ مایر ، مدیر کلینیک و پلی کلینیک روانپزشکی و روان درمانی در بیمارستان دانشگاه بن می گوید: همه افراد مبتلا به زوال عقل مستعد پرخاشگری نیستند و برعکس نباید هرگونه پرخاشگری کلامی را به عنوان یک بیماری درک کرد. مایر می گوید: "به طور کلی ، بسیاری از افراد در سن بالا با سازگاری اجتماعی مشکل دارند ، به عنوان مثال بلع خشم خود را بلعید." به همین دلیل ، آنها اغلب برای محافظت از خودشان ، عقب نشینی می کنند. با این حال ، گاهی اوقات ، این رفتار اولین نشانه زوال عقل مغزی است.

اتفاقی که در آلزایمر در مغز می افتد
گرافیکی آلزایمر DWO iPad
1 از 6

سلول های موجود در مغز آلزایمر می میرند و هنوز مشخص نیست که دلیل این امر رسوب بتا-آمیلوئید یا تخریب میکروتوبول ها است یا خیر. مطالعات اخیر نشان داده اند که پروتئین تاو نیز نقش دارد.
منبع: Infographic World Online
 
اتصالات سلولی (سیناپس ها) دیگر کار نمی کنند - انتقال سیگنال دیگر امکان پذیر نیست.

مرگ سلولهای عصبی نیز می تواند دلایل دیگری ، هنوز ناشناخته داشته باشد.

آلزایمر شایعترین شکل دمانس است.

بیشتر اوقات زنان مبتلا می شوند اما فقط به این دلیل که پیرتر از مردان هستند.

آلوئز آلزایمر اولین بار در سال 1906 بیماری فراموشی را برای بیمار آگوست دتر توصیف کرد.
مغز پیشانی وظیفه مهار کلیه رفتارها در مغز را بر عهده دارد. عملکرد آن به دلیل تغییر در ساختار به طور فزاینده ای در پیری محدود می شود ؛ این امر به ویژه در زوال عقل مشخص است. مایر سخنگوی شبکه شایستگی دمانتیا می گوید: "متأسفانه می تواند به دوست داشتنی ترین فرد ضربه بزند که ناگهان ناعادلانه شود."

خواه زوال عقل وجود داشته باشد یا خیر - متخصصان رفتارهای پرخاشگرانه را در افراد مسن ترجیح می دهند ، در درجه اول به موقعیت هایی که آنها را تحت الشعاع قرار می دهد و نمی توانند آنها را درک کنند. "رولف هوفرت" مدیر عامل انجمن پرستاران آلمان توضیح می دهد: "این اغلب نشانه ناتوانی و احساس وابستگی به دیگران است ، که شما به جز فریاد زدن کاری دیگر نمی توانید انجام دهید." "شما باید آن را درک کنید."

دلایل احتمالی بد روحیه
بستگان گاهی اوقات تمایل به تجویز دارویی پیرمرد را احساس می کنند ، مثلاً برای آرام کردن او. مایر در ابتدا علیه این امر توصیه می کند. وی به بستگان توصیه می کند تا از آنها سؤال کنند و بررسی کنند که آیا ممکن است چیزی در وضعیت زندگی افراد سالخورده برای تسکین او ایجاد شود: "آیا او ارتباطات اجتماعی کافی دارد؟ آیا او احساس درک می کند؟ آیا انسان مراقبت کافی را تجربه می کند؟ آیا با آنها مناسب صحبت می شود؟ آیا او در یک آپارتمان مناسب زندگی می کند؟

سوزینسکی می گوید: "مقابله با شخصی که بسیار شکایت می کند یا فقط شکایت می کند ، اغلب دشوار است." اما نشان داده شده است که اگر فرد سالم درک بیمار را بهتر نشان دهد و همچنین با احساس خود طنین انداز شود بهتر است. "سالمندان درک می کنند که اوضاع به همان شکلی که قبلاً پیش نمی رود ، احساس تنهایی می کنند ، زیرا دوستان یا شرکای آنها در حال حاضر مرده اند ، ممکن است آنها بی حوصله باشند و احساس نیاز نمی کنند ، یا نگرانی های مالی در مورد یک بازنشستگی کوچک دارند." روانشناس می گوید.

احساس تعادل زندگی بد نیز بر خلق و خوی سنگین است. پیرمرد پس از آن می ترسد که زندگی خود را پس ندهد. سووینسکی می گوید: "اگر شما همیشه بگویید" خوب خواهد بود "یا" اکنون به خوبی ها نگاه کنید "، مردم احساس جدی نمی کنند و بیشتر و ناکارآمد می شوند."

با وجود این ، هر یک از اعضای خانواده باید فکر کنند که چه قدر قدرت برای مراقبت و یا دیدار با سالمندان در هنگام وجود استدلال های مکرر وجود دارد ، می گوید. یک سرویس پرستاری حرفه ای احتمالاً می تواند درگیر باشد یا خدمات درمانی بین چندین نفر تقسیم شود. پیشنهادات روان درمانی برای اقوام نیز برای مقابله با استرس و رابطه با سالمندان مفید است. اینها عوامل مهمی برای جلوگیری از افزایش و یا در موارد شدید خشونت جسمی هستند.

سوینسکی همچنین در مورد مساعدت حرفه ای برای خویشاوندان توصیه می کند: "اگر توجه داشته باشید که درگیری های حل نشده با پدر یا مادر باعث می شود که جمع شدن سخت تر شود ، باید در صورت لزوم خودتان را شروع به درمان کنید ، زیرا بسیاری از امور ، به ویژه در مورد بیماران زوال عقل ، دیگر نمی توانند روشن شوند. "

دمانس - بیماری با وحشت
حدود صد سال پیش ، روانپزشک آلوئز آلزایمر (1915-1918) ابتدا بیماری را توصیف کرد که بعداً به نام وی نامگذاری شد. در آن زمان ، مردی همسر سردرگم و گمراه کننده خود را به "مرکز شهر مجنون و صرع" در فرانکفورت آورد.پس از مرگ بیمار ، آلوئز آلزایمر در سال 1906 مغز وی را معاینه کرد. او رسوبات پروتئینی را در کل قشر مغز و سلولهای عصبی مرده یافت.

محققان درمورد آنچه اتفاق می افتد دقیقاً در مغز در آلزایمر و زوال عقل رخ می دهد. قطعات پروتئینی - پپتیدهای آمیلوئید - در مغز رسوب می کنند. این پلاکها غیرقابل حل هستند. سلول ها قادر به خلاص شدن از شر این رسوبات نیستند. پلاکها در انتقال محرکها بین سلولهای مغزی دخالت می کنند ، سلولها غیرفعال می شوند و می میرند.

از طرف دیگر ، بسیار واضح است که به خصوص افراد مسن مبتلا هستند. در افراد 70 تا 74 ساله ، سه تا چهار درصد دچار زوال عقل و در افراد 75 تا 79 ساله این میزان در حال حاضر هفت درصد است. در گروه سنی 85 تا 89 سال ، یک چهارم از زوال عقل رنج می برند ؛ در بالای 90 سال ، حداقل 30 درصد مبتلا هستند. اینها اعداد و ارقامی از عصب شناسی بیمارستان دانشگاه کلن است ، برخی دیگر تصور می کنند که افراد رنج بیشتری نیز خواهند دید.

طبق آمار وزارت بهداشت فدرال ، حدود 1.2 میلیون نفر مبتلا به زوال عقل در آلمان زندگی می کنند. پیش بینی می شود تا سال 2030 این تعداد به حدود 1.7 میلیون نفر برسد.

عکسهای خارق العاده از درون انسان
جدیدترین و مدرن ترین توموگرافی های رایانه ای تصاویر شفاف و باریک را به صورت سه بعدی ارائه می دهند - مانند این جمجمه.  با این حال ، پزشکان از قرار گرفتن در معرض اشعه هشدار می دهند.
1 از 6

جدیدترین و مدرن ترین توموگرافی های رایانه ای تصاویر شفاف و باریک را به صورت سه بعدی ارائه می دهند - مانند این جمجمه. با این حال ، پزشکان از قرار گرفتن در معرض اشعه هشدار می دهند.

آنچه بیشتر یادآور شبکه شعب است در واقع رگ های خونی است.
منبع: سیستمهای پزشکی فیلیپس
 
اسکنرهای با کارایی بالا از نظر نوری با دیگران تفاوت ندارند ، اما مقادیر درونی را محاسبه می کند.

... و با جزئیات. دستگاه می تواند قلب را فقط در دو ضربه ضرب کند.
منبع: سیستمهای پزشکی فیلیپس

دمانس یک فرآیند کند است که منجر به از دست رفتن جهت گیری می شود و سالها ادامه می یابد. از نظر مزمن ، پیشرفتهای دژنراتیو در مغز اتفاق می افتد. به عنوان مثال ، در بیماران زوال عقل ، بدتر شدن حافظه ، تفکر و قضاوت مشاهده می شود.

دو سوم از مبتلایان به آلزایمر رنج می برند ، شایع ترین شکل دمانس است. بیماری آلزایمر بر مغز تأثیر می گذارد و با مرگ تدریجی سلول های عصبی و تماس سلول های عصبی مشخص می شود.

تعداد بیماری ها با افزایش سن افزایش می یابد. در برخی موارد ، افراد جوان نیز مبتلا هستند ، حتی کودکان. در آینده ، با این حال ، تعداد بیماران مبتلا به زوال عقل در درجه اول افزایش می یابد زیرا تعداد بیشتری از افراد در حال پیر شدن هستند. بیشتر افراد مبتلا به مراقبت از بستگان مراقبت می شوند.

  • مهرشاد احسانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی