فروش فایل

تحقیقی درباره تاثیر مصرف سیگار بر انسان

دوشنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۳۴ ق.ظ


فون اینگا ریشتر / استعمال سیگار نه تنها از بیماری های جسمی حمایت می کند بلکه خطر ابتلا به اختلالات روانی را نیز افزایش می دهد. از طرف دیگر ، به نظر می رسد بیماریهای روانی باعث مصرف سیگار می شوند. در دراز مدت ، علائم بدتر می شود ، از بین رفتن شیر به بهبودی کمک می کند. روابط دقیق هنوز هم موضوع تحقیق است.

استعمال سیگار صدمات قابل توجهی به شما و اطرافیان وارد می کند. ترک سیگار خطر ابتلا به بیماریهای مهلک قلبی و ریه را کاهش می دهد. افراد سیگاری زودتر می میرند. هشدارهای اتحادیه اروپا درباره جعبه های سیگار گسترده ، اما به دور از کامل نیست.

 

افراد بیمار روانی بیشتر از افراد سالم روانی سیگاری هستند و بالعکس ، افراد سیگاری بیشتر از افراد غیر سیگاری از نظر روحی روانی هستند.  <p class = "تأیید عکس"> عکس: Shutterstock / Kuzma </p>
افراد بیمار روانی بیشتر از افراد سالم روانی سیگاری هستند و بالعکس ، افراد سیگاری بیشتر از افراد غیر سیگاری از نظر روحی روانی هستند.

عکس: Shutterstock / Kuzma

به عنوان مثال آنچه که هنوز از دست رفته است این هشدار است: سیگار کشیدن سلامت روان شما را به خطر می اندازد. دکتر می گوید: "میزان مصرف همبستگی بین مصرف دخانیات و اختلالات روانی بسیار زیاد است." کریستوف کروگر ، رئیس موسسه تحقیقات درمانی (IFT) در مونیخ. مشاهدات طولانی مدت نشان می دهد که افراد سیگاری دو تا چهار برابر بیشتر از افراد غیر سیگاری از اختلالات اضطرابی یا افسردگی رنج می برند. "درمورد سیگاری های سنگین ، وجود یک بیماری روانی بسیار محتمل است."

 

به عبارت دیگر ، بیشتر افراد سیگاری در بین افراد ناپایدار ذهنی نسبت به افراد سالم روانی وجود دارد. پروفسور دکتر گزارش داد که حدوداً از هر 4،400 شرکت کننده در مطالعه ملی همبودی آمریکا ، یکی از 5 نفر سیگار می کشید. کارن لازر و همکارانش در سال 2000 در مجله "JAMA" (DOI: 10.1001 / jama.284.20.2606). در مقایسه ، تقریباً از هر سه نفر مبتلا به هراس اجتماعی ، هر روز سیگار مصرف می کردند ، هر ثانیه با اختلالات اضطراب عمومی و حتی دو نفر از سه بیمار مبتلا به اختلالات دو قطبی. تعداد سیگارهای مصرف شده و میزان نیکوتین آنها نیز با شدت بیماری افزایش یافت. تاکنون هیچ کس دقیقاً نمی داند که آیا دخانیات دخانیات در واقع باعث اختلالات روانی می شود یا افراد ناپایدار ذهنی تمایل به رفتار خودآزارنده دارند.

 

محققان دانشگاه کالج لندن با دقت بیشتری به عواملی مانند BMI ، سن ، وضعیت اقتصادی اقتصادی ، شرایط از قبل موجود و رفتارهای بهداشتی پرداختند تا تأثیر خالص دود دخانیات بر سلامت روان را فیلتر کنند. آنها از 5560 نفر سیگاری و 2595 نفر از افراد غیر سیگاری در بررسی سلامت اسکاتلند (1998 و 2003) نمونه بزاق گرفتند و سطح کوتینین سرم ، یک محصول تجزیه نیکوتین را تعیین کردند. فقط براساس این مقادیر و صرف نظر از وضعیت استعمال دخانیات ، افراد به پنج گروه تقسیم شدند و وضعیت ذهن با استفاده از "پرسشنامه سلامت عمومی" تعیین شد.

 

نتیجه تعجب آور نیست: "ما یک رابطه وابسته به دوز بین قرار گرفتن در معرض نیکوتین و استرس روانی پیدا کردیم." مارک همر 2010 را در مجله "روانپزشکی JAMA" (DOI: 10.1001 / archgenp روانiatry.2010.76). افراد غیر سیگاری با سطح کوتینین سرم پایین از نظر روانی به مراتب پایدارتر از افراد سیگاری بودند. همبستگی بین محتوای کوتینین (0.05 تا 14/99 میکروگرم بر لیتر) و تنش روانشناختی در بین افرادی که خود سیگاری نمی کردند اما ظاهراً بطور جدی منفعل بودند ، متفکرتر است.

 

ذرات سمی

 

لیست مواد موجود در دود تنباکو مانند موجودی یک آزمایشگاه سم شناسی است. علاوه بر نیکوتین ، استالدهید در مقادیر زیادی نمایش داده می شود و پس از آن اسید هیدروسیانیک ، استون ، اکرولین ، تار ، آرسنیک و فلزات سنگین قرار می گیرد که نام خود را در برخی از حداکثر 4000 ماده نشان می دهد. 

هرچه بیماری روانی شدیدتر باشد ، مصرف دخانیات بیشتر می شود.  <p class = "fotonachweis"> عکس: Fotolia / Gina Sanders </p>
هرچه بیماری روانی شدیدتر باشد ، مصرف دخانیات بیشتر می شود.

عکس: Fotolia / Gina Sanders

کروگر می گوید: "نقش دقیق نیکوتین مشخص نیست" ، به نظر می رسد ترکیب سموم از اهمیت بیشتری برخوردار است. با این حال ، نیکوتین شناخته شده است که ظرف ده ثانیه به مغز می رسد و سپس روی گیرنده های استیل کولین نیکوتین متصل می شود. در نتیجه ، انتقال دهنده های عصبی به طور فزاینده ای آزاد می شوند ، که همچنین با بیماری های روانی همراه است: دوپامین به عنوان یک ماده اصلی سیستم پاداش ، سروتونین ، معروف به کمبود مشکوک در افسردگی ، و اندروفین مخدر خود بدن.

 

از نظر ذهنی ، دود باعث افزایش توجه و حافظه ، بهزیستی و آرامش می شود. این روانشناس توضیح می دهد که بیشتر افراد سیگاری در سنین جوانی شروع می شوند و بنابراین ، در مرحله رشد ، عملکرد مغز خود را با مواد افزودنی مصنوعی به طور دائم تضعیف می کنند. احتمالاً ، طبق این تئوری ، این تأثیر مداوم گیرنده ها را به گونه ای تغییر می دهد که افراد آسیب دیده دیگر نتوانند نسبت به سایر محرک ها واکنشی نشان دهند: "اما این هنوز از درک واقعاً فاصله دارد."

 

تعادل آشفته مواد پیام رسان همچنین می تواند توضیح دهد که چرا بیماران روانی بیشتر وابسته به دخانیات هستند. کروگر می گوید: "افراد افسرده برای کاهش اضطراب سیگار می کشند و افسرده نمی شوند." آگاهانه یا ناخودآگاه ، افراد مبتلا ممکن است برای تنظیم روحیه خود از اثر نیکوتین به عنوان داروی خود استفاده کنند. با این حال ، این فقط به طور خلاصه کمک می کند. از یک طرف ، نیکوتین پس از فشردن سیگار به سرعت تجزیه می شود ؛ از سوی دیگر ، مغز در هنگام مصرف مداوم تحمل ایجاد می کند. کروگر می گوید: "کسانی که تازه شروع به کار کرده اند ، ممکن است هنوز هم اثرات آن را احساس کنند." معتادان دیگر چیزی راجع به آن متوجه نمی شوند. "به دلیل عادت ، معتادان سعی می کنند از طریق مصرف بالاتر به همان احساس برسند. کروگر از یک دایره شرور صحبت می کند. آرامش کوتاه مدت در طولانی مدت برعکس می شود ،

 

به دلیل تکامل ، هورمونهای استرس بدن را برای خطرات آماده می کنند. فرار یا مبارزه استراتژی بقای انسانهای اولیه بود. آدرنالین ضربان قلب و فشار خون را افزایش می دهد ، کورتیزول ذخایر انرژی را آزاد می کند و از جمله موارد دیگر ، قند خون را بالا می برد. با هر پف ، هورمون ها بدن و ذهن را در حالت هشدار قرار می دهند: با 20 نخ سیگار ، حداقل حدود 200 بار در روز. شاید به همین دلیل است که بیماران اضطراب استعمال سیگار حملات شدیدتر و حملات هراسناک را نسبت به مبتلایان غیر سیگاری گزارش می دهند. نشان داده شده است که سیگار کشیدن خطر افکار خودکشی و اقدام به خودکشی را افزایش می دهد.

 

در سیستم های طبقه بندی تشخیصی DSM-IV و ICD-10 ، وابستگی به نیکوتین یا دخانیات به عنوان یک بیماری مستقل شناخته می شود. کروگر می گوید: "در بعضی موارد ، بیماری های روانی و تمایل به سیگار کشیدن ریشه های مشترک دارند." در این حالت ، فرقی نمی کند که ابتدا چه علامتی وجود داشته باشد. اختلال در سطح بیولوژیکی ، شناختی یا اجتماعی می تواند افراد مستعد را به اشکال مختلف مستعد کند. نمونه ای از این فرضیه می تواند این باشد که 50 تا 90 درصد از کل بیماران مبتلا به اعتیاد به الکل یا مواد مخدر نیز سیگار می کشند. اثرات ظاهراً پاداش دهنده افزایش می یابد ، اما خطرات سلامتی را نیز در پی دارد.

 

خروج ارزشمند است

ترک ترک سیگار نسبت به داروهای ضد افسردگی یا ضد اضطراب در علائم روانشناختی تأثیر بهتری یا برابر دارد.  <p class = "اثبات عکس"> عکس: Fotolia / Knut Wiarda </p>
ترک ترک سیگار نسبت به داروهای ضد افسردگی یا ضد اضطراب در علائم روانشناختی تأثیر بهتری یا برابر دارد.


خروج از اعتیاد به دلیل دوگانگی بودن با ماده اعتیاد آور کار دشواری است ، توضیح می دهد: کروگر: "با این حال ، درمان برای بیماران مبتلا به اختلالات روانی باید حتی بیشتر از افراد روحی و روانی فشرده تر و فردی تر باشد." برای کلینیک ها ، IFT مفهوم "خانه بدون دود" را توسعه داده است. ، مانند سایر روشهای درمانی شیر گرفتن ، مبتنی بر پشتیبانی دارو از طریق جایگزین های نیکوتین و آموزش شناختی در کوچکترین گروه ها است. اهداف واضح و واضح ضروری است: "چگونه زندگی من را بدون سیگار می گذرانم ، در صورت گرسنگی چه می توانم بکنم؟" مرکز تحقیقات سرطان آلمان همچنین توصیه می کند که برداشت در مرحله بهبودی یک بیماری روانی قرار گیرد. بیماران همچنین باید با پزشک خود مشورت کنند.

 

آنالیز متاآنالیز دانشمندان دانشگاه بیرمنگام (DOI: 10.1136 / bmj.g1151) نشان داد که چگونه حالت ذهن نسبت به ترک سیگار واکنش نشان می دهد. محققان به سرپرستی "Gemma Taylor" 26 تحقیق را مقایسه کردند که در آن از افراد قبل از ترک سیگار و چند هفته و سرانجام سالها ، درباره وضعیت روانی آنها سؤال شد. این نتیجه به سختی جای تعجب نیز دارد: پیشرفتهای واضح از نظر افسردگی ، اضطراب ، کیفیت روانی زندگی و احساسات مثبت وجود داشته است. اثرات مشابه یا حتی بیشتر از مواردی بود که می توان با داروهای ضد افسردگی یا داروهای ضد اضطراب به دست آورد. /

سیگار کشیدن خطر اسکیزوفرنی را افزایش می دهد
کریستینا هوهمان جدی / سیگار کشیدن سلامتی را به خطر می اندازد - از جمله سلامت روان. براساس یک متاآنالیز ، افراد سیگاری خطر ابتلا به اسکیزوفرنی به ویژه در سنین جوانی را افزایش می دهند.

 

این همان چیزی است که محققان پیرامون دکتر جیمز مک کیب از کالج کینگ در لندن در ژورنال تخصصی "روانپزشکی لانکت" (DOI: 10.1016 / S2215-0366 (15) 00152-2). مدتهاست که شناخته شده است که بین مصرف دخانیات و روان پریشی ارتباط وجود دارد. افراد مبتلا به دود سیگار بیشتر و بیشتر از میانگین جمعیت است. مک کیب و تیمش اکنون تحقیق کرده اند که آیا سیگار کشیدن به نفع پیشرفت روانپزشکی نیز هست: برای این منظور ، آنها داده های 61 مطالعه را با تقریبا 300000 شرکت کننده ارزیابی کردند ، که از این تعداد حدود 15000 نفر سیگاری بودند.

 

تجزیه و تحلیل نشان داد که در زمان اولین قسمت بالینی اسکیزوفرنی ، 57 درصد از افراد مبتلا به سیگاری بودند. در مطالعات مورد شاهدی ، افراد سیگاری سه برابر بیشتر از افراد غیر سیگاری به بیماری مبتلا می شوند (نسبت شانس: 3.22). اما ، در اینجا ، شواهدی از تعصب انتشار (تحریف نتایج به دلیل یک عمل چاپ نامتوازن) وجود دارد. در مطالعات آینده نگر ، خطر اسکیزوفرنی در افراد سیگاری دو برابر بیشتر از افراد غیر سیگاری بود. نسبت شانس 2.18 بود. همچنین مشخص شد افرادی که روزانه سیگار می کشند به طور متوسط ​​حدود یک سال زودتر از افراد ممتنع بیمار می شوند.

 

با این مطالعه رابطه علّی بین مصرف دخانیات و اسکیزوفرنی اثبات نشده است. دانشمندان می نویسند که تحقیقات بیشتری در اینجا لازم است. اما ، یک رابطه علّی از منظر پاتوفیزیولوژیک غیرممکن نیست ، زیرا شواهدی وجود دارد که نشان می دهد دود دخانیات بر فعالیت ژن های خطرزا تأثیر می گذارد و همچنین باعث آزاد شدن دوپامین در مغز می شود. بیش فعال بودن مناطق دوپامینرژیک با اسکیزوفرنی همراه بوده است. /

  • مهرشاد احسانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی